Légitársaság és poggyász

Tervezett mentetrend/ 2024 charter járataink

 

Úti cél Repülési nap Légitársaság  Járatszám Menetrend Poggysz súly Catering
Tunézia  Kedd  Nouvelair
BJ 7389/ 7388      
BUD 21:25- 22:50 MIR 12:15- 20:25 BUD            
20 + 5 kg
nincs
Rodosz Kedd  Aegean
A3 4309/4308       
BUD 18:00- 21:15 RHO 07:15- 08:45 HER- 10:00 BUD                
23 + 8 kg van
Rodosz Szombat  Smartwings
7O 5004/5005       
BUD 05:00-08:20 RHO 09:20-10:50 BUD              
23 + 8 kg nincs
Kréta  Kedd  Aegean
A3 4239/4238       
BUD 10:45 - 14:00 HER 8:45 - 10:00 BUD           
23 + 8 kg van

 

Figyelem: A dinamikus utazási csomagokhoz tartozó menetrendet a visszaigazoláson találjak, illetve a végleges menetrendet az 1 héttel indulás előtt megküldött beszállókártyán ismertetjük.

 

Bőröndkár bejelentése

A bőröndkár bejelentéséhez minden úti cél esetében a repülőtéri jegyzőkönyv felvétele szükséges.

 

Aegean légitársaság

Az utas a légitársaság weboldalán tudja leadni kártérítés kérelmét, az ott megjelölt dokumentumok csatolásával:

Wizzair légitársaság

Az utas a repülőtéri jegyzőkönyv felvételét követően minden információt megkap a kárigény rendeléséhez.

  • a javíttatás az utas felelőssége, a javításról készült számla benyújtásával jogosult a kártérítésre
  • amennyiben a poggyász nem javíttatható, úgy a szerviznek írásos igazolást kell kiállítani a poggyász becsült értékéről és típusáról.

Nouvelair légitársaság

Az utas a kártérítési igényét a customer.baggage@nouvelair.com e-mail címre tudja leadni, az alább megjelölt beszkennelt vagy jó minőségben lefotózott dokumentumok csatolásával:

  • repülőtéri jegyzőkönyv (PIR report)
  • repülőjegy
  • bőröndcímke
  • kompenzációt kérő levél
  • számla vagy a bőrönd javítására vonatkozó árbecslés
  • érvényes bankszámlaszám adatok

Ha javíthatatlan a bőrönd, akkor a fentieken kívül még elküldendő:

1. igazolás egy bőröndjavító cégtől

2. számla vagy árbecslés egy hasonló bőröndre

 

Smartwings légitársaság

Az utas a légitársaság weboldalán tudja leadni kártérítés kérelmét https://claim.smartwingsgroup.com/, az ott megjelölt dokumentumok csatolásával:

  • beszállókártya
  • poggyászcímke
  • fénykép a sérült poggyászról
  • lakcím és bankszámlaadatok
  • a sérült poggyász vásárlását igazoló bizonylat vagy annak értékéről szóló igazolás
  • igazolás a javításról vagy igazolás a javíthatatlanságról

Kisállat szállítása repülőn

Folyadék szállítása a repülőn

Folyadékot – aeroszolt, italt, fogkrémet, krémet, kenőcsöt, illetve gélt – legfeljebb 100 ml-es kiszerelésben, maximum 1 liter űrtartalmú, átlátszó műanyag zacskóban szabad csak felvinni a kézipoggyászban az utastérbe. Folyadékot 100 ml-nél nagyobb kiszerelésben kizárólag a feladott poggyászban lehet szállítani.

 

Gyógyszer szállításasa repülőút folyamán

Az első és legfontosabb szabály, hogy utasforgalomban veszélyes áru szállítása tilos!
Gyógyszerek és egyéb orvos által felírt készítményekre (inzulin, folyadék, stb.) nem kell külön engedély, de csak az utazáshoz és a tartózkodáshoz elegendő készítményt érdemes magunkkal vinni, betartva az általánosan elfogadott elveket!
Fémbeültetés és pacemaker alkalmával sem kell engedélyt kérni, de utasbiztonsági átvizsgálás előtt érdemes szólni a ott szolgálatot teljesítőknek, főleg pacemaker esetében!  
A biztonság kedvéért, elkerülendő a félreértéseket, érdemes az orvostól, vagy a kezelést végzőtől egy írásos dokumentumot kérni az utazás előtt,  hogy az utasnak szüksége van az adott gyógykészítményre az utazás ideje alatt!
A légitársaságok, a tranzit országok és a célállomások előírásai és szabályai eltérőek lehetnek, ezekről indulás előtt érdemes tájékozódni!